Făurar

Afară e vijelie şi eu mă gândesc la cuptoare.  Aristonul din dotare pierde căldură şi abur pe toate părţile. Butonul din dreapta zice că reuşeşte 240 de grade, dar termometrul lui Iulian a măsurat doar 220 la capacitate maximă. Deci la temperatura asta coc eu pâinile. Pentru că nu mă potolesc şi fac mereu pâini noi şi pentru că nu e tot timpul aceeaşi temperatură în bucătărie, n-am apucat să-mi calibrez timpii pentru fermentare şi dospire pentru fiecare pâine în parte, deci nu ştiu când să le bag la marele fix în cuptor. Deci poate nu e numai vina lui că nu e în stare să umfle şi să crape aluatul în fiecare zi. Pe de altă parte, când am avut de-a face cu un cuptor performant, mi-am permis o marjă de plus minus o oră pentru momentul „copt” şi tot s-au format urechiuşe, coajă subţire  şi găurele rotunde în miez. Dar temperatura a fost de 260 la început şi 250 după 10 minute.

Chiar şi pâinica tracasată de la atelierul din Incubator a crescut frumos şi a făcut o urechiuşă mică ca un fund de raţă la cele 250 de grade ale cuptorului electric şi bine etanşat de acolo.

Meşterul de cuptoare pe care l-am chemat în ajunul Crăciunului să-mi repare aprinderea electrică, mi-a instalat şi un regulator de gaze. De la presiunea variabilă a gazelor mi s-a stins cuptorul de câteva ori, chiar în mijlocul coacerii pâinii, ceea ce mi-a provocat câte un mic atac de inimă de fiecare dată, vă daţi seama. Aşa că am acceptat regulatorul, dar asta mi-a adus şi un volum mai scăzut de gaze. Mai scăzut ca-nainte.

Afară e frig şi eu mă gândesc cum să-mi fac un cuptor mai puternic, 30 de grade cer în plus, atât.

Lasă un răspuns

