Pâine de tip Montignac

Am aflat cu surprindere de la o prietenă că ceea ce fac eu în mod curent este pâine Montignac, cu indice glicemic 35. A trebuit să mă documentez serios, că nu auzisem în viaţa mea de Montignac şi regimul său.

Eu am urmat doar regimuri de sănătate la viaţa mea, nu de slăbire. Primul contact cu un astfel de regim l-am avut acum vreo 20 şi de ani prin intermediul lui Valeriu Popa. Acel extraordinar inginer bucureştean autodidact în ceea ce priveşte sănătatea, boala şi vindecarea, care a introdus în noosferă cura cu grâu încolţit şi postul cu apă distilată. De la el am învăţat primele noţiuni de hrănire sănătoasă şi cred că cea dintâi directivă a fost chiar folosirea cerealelor integrale. Ba nu, a fost apa. Pe urmă cerealele. Ani de-a rândul mi-am făcut terci de grâu ca să înlocuiesc pâinea din comerţ, apoi am mâncat azimă, apoi pâine integrală de la Naturalia. Între timp am învăţat să fac pâine cu maia şi le-am împărtăşit şi prietenilor de la Naturalia reţeta, ca pâinea lor să fie şi mai bună.

Ceea ce vreau să spun, e că pâinea integrală cu maia este de fapt un „must” al sănătăţii, iar faptul că are o denumire şi un indice într-un regim de slăbire e doar un corolar.

În continuare o să fac o paralelă între The Authentic Montignac Integral Bread şi pâinea mea integrală. La fel ca şi originala Montignac, este un produs artizanal autentic, creat printr-o metodă tradiţională veche. Pâinea mea are IG-ul 35 format astfel: IG  45 al făinii integrale de grâu sau secară minus 10 puncte din cauza acidităţii maialei. Ingredientele sunt 100% naturale, de la micii producători locali, astfel: făina integrală de grâu şi secară provine de pe un teren din Constanţa pe care nu s-au mai folosit chimicale de 5 ani. Drojdia se obţine folosind tehnici vechi, naturale. Apa provine din izvoare de munte, atâta timp cât folosesc apă plată Bucovina. Când o să-mi instalez filtru o să mă distanţez puţin de Montignac. Dar în plus eu folosesc sare neiodată, deci nu încarc organismul cu iod în mod abuziv. Procesul prin care făina şi apa devin pâine este unul de lungă durată, de 5-7 ore, pot fi şi 18 ore câteodată. Aluatul se amestecă lent, cu braţele din dotare nu cu viteza I a mixerului. Urmează autolyse-ul. Apoi fermentarea în condiţiile de temperatură şi presiune proprii sistemului de referinţă local, Bucureşti sector 3. Modelarea pâinilor se face manual (dar la urma urmei în brutăriile industriale nu se face tot manual?). Dospirea se (va) face în coşuri de răchită (după ce primesc bannetoanele), acoperite cu o folie care păstrează umezeala. Şi în final, coacerea se face tradiţional, prin conducţie, pe piatră.

2 gânduri despre &8222;Pâine de tip Montignac&8221;

  1. Banuiam mai demult ca painea pe care o facem noi poate fi o paine care respecta regulile regimului Montignac, da’ n-am stat niciodata sa aprofundez🙂

    Pe de alta parte, in multe din brutariile industriale, modelarea aluatului NU se mai face manual pentru ca exista tot felul de masinarii care-ti fac de la chifle si cornuri pana la franzele, baghete, paini rotunde si ce mai vrei😦

    Am vazut insa si un clip cu o brutarie artizanala din Franta ( pare a fi Polaine ), unde modelajul aluatului se facea cu…o astfel de masina !!!
    Il poti vedea aici: http://www.youtube.com/watch?v=k_IAUiFX1AU

    • Ai dreptate, Iulian, la prima vedere nu mi-am dat seama ca in clip apare si painea Poilane, asa ca este posibil ca reportajul sa fie facut chiar la ei in brutarie. Pe de ala parte, este posibil ca sa fi facut filmarea intr-o alta brutarie, iar in clip sa se fi strecurat imagini dintr-un magazin Poilane. In videoclip brutarul ne este introdus „Jean Luc Boucheron, monsieur Le Pain”. Nicio referire la Poilane…

Lasă un răspuns

