Unt clarificat

Am reuşit în sfârşit să fac ghee-ul pe care-l plănuisem încă de la începutul verii. Am primit prin mai 1 kg de unt dulce direct de la stână, proaspăt de câteva zile. Dar n-am reuşit să-i acord atenţia cuvenită, aşa că l-am amânat în congelator până acum o săptămână. Când am curăţat frigiderul şi l-am găsit alături de-o pâine şi-o maia congelate şi ele.

Gheeul este un aliment cu proprietati nutritive deosebite, dar si un remediu de sanatate, descris de textele Ayurvedice din vremuri stravechi. Aceasta proba a timpului este poate cel mai puternic argument asupra proprietatilor benefice ale gheeului. La noi, mai este cunoscut si sub numele de unt clarificat.” – formula As, 905 – 2012

Aţi mâncat vreodată „înturnată”,  stând lângă foc pe un scăunel de lemn cu trei picioare, în coliba ciobanilor? Ei, exact gustul şi aroma de-acolo îl are ghee-ul ayurvedic. Dulce, onctuos şi auriu, miere de oaie (:

3 gânduri despre &8222;Unt clarificat&8221;

  1. Acum cateva luni am dat peste ce bun este ghee si cum se face,dar nu am reusit,Intre timp i-am zis surorii mele care este in India sa se uite de ghee,cand colo ea imi face un pachet cu 6 kg de ghee de la Nestle ,asa ca sunt norocoasa si mancarurile,gustarile sunt mai grozave acum.
    Succes in tot ceea ce faci!

    • multumesc Mihaela! Nestle face ghee?!
      eu n-am atata ca sa-l pun in mancare, il mananc doar asa, pe paine
      ti-am rasfoit blogul si mi-a lasat gura apa de atatea bunatati de gradina … esti o norocoasa🙂
      am vrut sa-ti scriu un comentariu, dar nu m-a lasat robotul de la id😦

      • Da,asa se pare,in India ,in Romania am vazut ca sunt doar la juma de kg sau cantitati mai mici si de la alte firme.Ea gasise doua variante la kg,una in cutie de metal si asta de la Nestle in cutie de carton.
        Uite cum arata
        http://rami86.sunphoto.ro/Diverse_borcaneli/pagina16
        este grozav si cu mult mai convenabil financiar cu tot cu transport.
        Nu-mi dau seama de ce nu ai putut comenta.
        Succes in tot ceea ce faci!

Lasă un răspuns

