Atelier cu copiii

Chimie în bucătărie, aşa s-a numit lecţia de săptămâna asta. Predau ştiinţe copiilor de la o şcoală particulară din Bucureşti şi am ales ca ultim subiect pe anul acesta, cozonacii.

Ce înseamnă chimie? Înseamnă să amesteci ingrediente diferite şi să obţii …. o explozie! strigă copiii în cor. Nu, înseamnă să obţii ceva cu totul nou. De exemplu: amesteci făină, lapte, ouă, ulei, unt, zahăr şi drojdie, le încălzeşti în cuptor, şi obţii …  cozonac! Adică o să facem cozonac adevărat? Da, la treabă, dragilor!

Această prezentare necesită JavaScript.

Dacă vă întrebaţi ce e cu sticla aceea cu balon în vârf, ei bine acela e alt experiment: înăuntru am pus drojdie proaspătă, am hrănit-o cu apă caldă şi zahăr şi apoi am astupat sticla cu un balon. Cum umflă drojdia activată balonul, aşa va umfla şi cozonacii (:

A fost o minunată experienţă, pe care de abia aştept să o reiau când o să facem pâine. Dacă o gândesc bine, poate ne încumetăm chiar la pâine cu maia (:

2 gânduri despre &8222;Atelier cu copiii&8221;

  1. Am fost incantata sa citesc despre aceasta lectie de chimie.Si eu consider ca prin gatit putem sa-i invatam pe copii o multime de concepte stiintifice ,sa le dezvoltam aptitudinile sociale prin lucrul in echipa , chiar sa le dezvoltam si coordonarea miscarilor.Felicitari!

Lasă un răspuns

