Elogiul pâinii – scrisoarea II

Azi am primit un mail, picătură de plasmă solară. Autoarea, o veche prietenă a mea, a ajuns în sfârşit sâmbăta asta la Atelier.
Acum, eu i-am cerut permisiunea să-i public mailul şi ea mi-a dat voie. Îi mulţumesc, cu multă dragoste, admiraţie şi preţuire.

Buna, fetelor

Eu ieri am avut o zi turbata. M-am dus sa imi plombez o banala carie la un canin si am facut pt asta o radiografie, ca sa nu ma trimita dupa aia sa fac… si acum se fac asa.. mari, marite, nu stiu cum, chiar si cele la un singur dinte.

Si cand duc radiografia, doctorului ii pica fatza… nu de la caria mea, ci de la ceea ce se vedea undeva in os… departe de radacinile dintelui… o formatiune globulara ciudata…. nu o mai lungesc, cert e ca omul mi-a zis sa fac tomografie cu biopsie, sa ma duc la chirurgie la facultatea de stomatologie… nu stia sa imi recomande pe nimeni, ca sa nu mai aman, ca sa vedem ce poate fi etc.

Mie mi-a cazut cerul in cap… imi plac filmele cu femei puternice, cum lupta ele si cum zambesc mereu, dar nu ma numar printre ele… la mine scenariile sunt doar negre si foarte negre. Asa ca…. ma gandeam daca mai am timp sa fac albume cu poze, ca sa ma vada Daria macar in poze… ma gandeam sa caut un psiholog inca inainte de evenimentul tragic ca sa o ajute pe DAria sa treaca peste moment… apoi ma gandeam ca viorel o sa o terorizeze cu invatatul… apoi ca nu o sa stie sa ii faca codite…. apoi de Andrei ca se deprima si nu mai termina scoala.. ganduri erau cu duiumul…. nu e bine sa gandesti negativ, stiu, stiu bine bine de tot, dar eu doar asa stiu… apoi imi aminteam in 2008 cand mi-am scos lipomul ala de pe spate si imi aminteam cum a fost cand asteptam biopsia. Cum laboratorul era langa capela din Militar si altele…🙂

Pentru ca mai aveam timp pana sa plec la gradi dupa Daria am zis sa fac ceva terapie prin shopping, poate imi revin, la mine hainele nu intra la shopping, asa ca am fost la sel gros pe la fainuri si am luat faina alba 7 spice la punga de hartie mare, de 5 kg. Nu imi mai ardea de paine.. dar am zis sa fie…. sa ma tina minte copiii cum faceam eu paine.

iar azi… dupa o noapte care…. ma rog, m-a mai linistit, chiar daca nu am gasit inca nici un chirurg la care sa ma duc… azi deci am plamadit….. un aluat minunat.. din 200 faina integrala 7 spice, 100 g tarate de la 7 spice (tot de la sel), iar cand am deschis sacul de faina 650 de la 7 spice.. fluturasii zburau din el… intr-o veselie. Semn ca faina asta e chiar netratata. Asa ca.. am cernut-o.. si am pus-o in paine… 300 g. Cu 150 maia…..

Aluatul arata splendid…. acum ma duc sa ii fac prima impaturire, pozele mai pe seara.

o zi buna! macar voua🙂

6 gânduri despre &8222;Elogiul pâinii – scrisoarea II&8221;

  1. In ultima vreme intru aproape zilnic pe acest bolg. Nu prea am lasat mesaje, dar am incercat cateva retete si am fost multumita de rezultat. Citesc cu placere fiecare postare, ma incurajeaza si ma ajuta sa vad gandurile cuiva care face paine cu maia, ca si mine. Eu am avut multe esecuri in prepararea painii si totusi am continuat, incurajata si de sotul meu, care isi doreste foarte mult sa manance paine buna. Abia acum, dupa un an, am inceput sa obtin rezultate cat de cat constante si asta pentru ca pana acum ma incapatanam mereu sa nu urmez nicio reteta, sa nu cantaresc, sa nu masor. M-a impresionat acest mesaj. Ii doresc autoarei multa sanatate si multa putere. Ma voi ruga pentru ea. Am incredere ca totul va fi bine. Unii spun ca prepararea painii ar fi terapeutica. S-ar putea sa aiba dreptate.

    • Eu simt ca atunci cand framant painea ma linistesc si ma asez cumva mai bine pe fundatia meu. E foarte posibil ca aceasta preparare a painii cum o facem de cele mai multe ori gandindu-ne la cei pentru care o coacem sa fie terapeutica pentru trupul si sufletul nostru….. Multa sanatate!

      • Si eu zic la fel. E bine pentru mine in timpul cat o framant si ma ocup de ea si asta sper ca se transmite si celor care o mananca (vai, cate şi-uri)

        Stii cum se scrie caracterul „hao” adica „bine” in chineză? E format din simbolul pentru femeie şi cel pentru copil, alaturate. Adică atunci când femeia e împreună cu copilul, totul e bine🙂
        Eu mă gândeam să-mi fac pentru mine personal un alt caracter pentru „bine”, format din femeie + copil + paine🙂

    • O să-i transmit Sanda urările tale. Şi eu cred că totul va fi bine. Multumim🙂

      Sunt curioasa: nu cantareai nici apa, nici faina? Nici maiaua, nimic? Nici macar procentele minimale nu le foloseai? 100 % faina, 60% apa, 20% maia, 2% sare?

  2. Ei, nici chiar asa.. Acum cand imi pui intrebarea imi dau seama ca am exagerat putin. Intr-o vreme puneam doar o cantitate mica de maia, sa zicem o lingura, si aproximativ o cana cu apa, apoi adaugam faina pana mi se parea ca aluatul are consistenta potrivita. Totusi, privind retrospectiv, cred ca era faina prea multa. Lasam painea la dospit pana isi dubla volumul, uneori chiar peste noapte. Mai tarziu am aflat ca aceasta era un fel de no knead bread. E buna in prima zi, dar apoi se intareste. De multe ori, cand o bagam in cuptor era deja supadospita. Nici nu are un aspect prea frumos. Apoi a urmat o perioada in care m-am incapatanat sa nu ma uit la ceas, faceam S&F cand aveam timp la intervale haotice pana cand mi se parea ca reteaua de gluten e bine formata. Puneam painea la copt atunci cand mi se parea ca e gata dospita. Cantitatea de maia o variam foarte mult. Am avut si painici bune, dar si proaste. Una a fost asa catastrofala ca nici nu am putut sa o pun pe masa si am dat-o la vrabiute. Acum mi-am dat seama ca in ciuda nevoii mele de a experimenta, e bine sa ma bazez pe anumite formule. E mult prea stresant sa te apuci sa faci paine si sa te intrebi oare voi putea manca din ea sau va trebui sa o ascund, sa nu o vada nimeni. E bine sa experimentezi din cand in cand, dar cu masura.

    • Parcă eşti sora mea (: Cât de bine înţeleg şi recunosc nevoile … iti multumesc pentru impartasirea experientei tale, e tare bine cand afli ca nu esti chiar singur pe lume (:
      Azi am mai primit un mail despre datul la vrabiute a painii, e prima data cand aud despre asta in ceea ce priveste painea facuta in casa, si prin 2 mesaje diferite! asta inseamna ceva … o sa aflu eu ce (:

Lasă un răspuns

