Pâine cu secară şi rozmarin

DSC_05571

Rozmarinul îmi aduce aminte întotdeauna de pâine. Când deschid punguliţa şi miros, la pâine mă gândesc. Poate pâinea de la magazin pe care o cumpăra mama în copilăria mea avea urme de rozmarin ea. Sau poate prima pâine adevărată (cu maia adică) pe care am mâncat-o, a fost cu rozmarin. Nu ştiu. Dar dacă găsesc rozmarin în orice mâncare, parcă am pâinea inclusă automat şi subliminal în meniu.

Fac pâine cu rozmarin şi ulei de floarea-soarelui din când în când, ca o delicatesă. Când am un unt bun cu care să o combin, când îmi cere V. „o pâine din aia, ştii tu de care”, când am prea multă pâine albă la activ şi vreau să îi trec pe copii din nou pe integrală sau secară (pentru că rozmarinul face orice pâine, oricât ar fi ea de închisă la culoare, acceptabilă:).

Pregătesc maiaua cu 12 ore înainte, 200 gr. Secara o pun în combinaţie cu albă 650, 1:2. Adică 200 gr secară şi 400 gr albă. Apă: 350 gr, având în vedere că maiaua mea e pregătită 1:1, adică e lichidă. Aluatul iese mai moale şi mai lipicios, dar după perioada de autoliză îşi revine ca şi elasticitate. Adaug sarea în proporţie de 2% faţă de cantitatea de făină şi rozmarin 0,8%. Nu pun mult rozmarin pentru că este foarte aromat.

În rest, totul e la fel ca la orice pâine zilnică, format, dospit, copt. Frumuseţea e că fiecare pâine a fiecărei zi este alta, are altă aromă, altă consistenţă, altă prezenţă pe masa din bucătărie. La fel ca zilele astea frumoase de mai, una mai fermecătoare ca alta.

DSC_0279

2 gânduri despre &8222;Pâine cu secară şi rozmarin&8221;

  1. 8% rosmarin…. nu e cam mult? Asa cum ziceai si tu, nu se pune mult ca e foarte aromat. Eu cam orice planta aromatica pun, nu depasesc (in volum) sarea. Iar sarea este mult mai grea decat plantele uscate. O linurita de rosmarin (cam 2 grame poate ca ar cantari) cred ca ar fi suficient. 8% inseamna 48 de grame, deci vreo 5 plicuri! Nu stiu, gresesc pe undeva?

Lasă un răspuns

