Împletite cu alune

550 gr făină albă 650 „7 spice” (cea mai bună făină albă industrială românească existentă pe piaţă la ora asta), 350 gr făină integrală de grâu proaspăt măcinată, primită cadou de la „domnul cu moara„, 560 gr apă de izvor de la Cernica, 18 gr de sare de mare neiodată, 200 gr maia integrală pregătită cu 12 ore înainte în formula 1:2:2, 100 gr de alune măcinate

DSC_51261

sau,

100% făină compusă din 61,11% făină albă şi 38,88% integrală

62,22% apă

2% sare

11,11% alune

22,22% maia

Am amestecat ingredientele şi le-am frământat 2 minute în bol şi 3 minute între palme. Am acoperit bolul şi după o jumătate de oră am făcut o împăturire. După încă o oră am format 2 pâinici împletite, una rotundă pe modelul japonezei şi una ovală, pe modelul cozii fetei mele.

DSC_51231

Le-am acoperit şi lăsat la dospit pe pervaz, la cele 24 de grade perfecte de afară, 2 ore şi jumătate până am venit de la biserică. Pe timp de vară nu mai coc cu piatră, ca să nu supraîncălzesc bucătăria, aşa că pâinica rotundă am copt-o în vasul de ceramică, iar pe cea ovală în forma de cozonac: 15 minute de preîncălzire la maxim a cuptorului, cu vas de apă pe fund şi cu vasul ceramic pus de la bun început la încins.

DSC_51251

Alunele dau o aromă de levănţică pâinii, o consistenţă crocantă şi un gust dulce, tocmai bun pentru combinaţiile cu unt, gem, dulceaţă şi cafea. Sau cu afine! (mai des întâlnit e pepenele mâncat cu pâine, ştiu, dar şi afinele se potrivesc la pâinea asta🙂

DSC_51311

Lasă un răspuns

